Koncepcja połączenia Zespołu Szkół nr 2 w Świdniku.
—– droga dla rowerów o nawierzchni asfaltowej. Na zdjęciu widać że mieszkańcy i tak uczęszczają tą drogą. Plusy wzmocnienie transportu rowerowego w celu pokonywania drogi do szkoły
—– dopuszczenie ruchu rowerowego znakiem C16
—– ulica jednokierunkowa z kontraruchem
—– wyniesione przejście dla pieszych oraz przejazd rowerowy.
Przejście, które podnosi jezdnię do poziomu chodnika i działa jako próg zwalniający. Jeżeli jest
dobrze zaprojektowane, (tj. bez obniżeń na końcach) to poprawia także jakość infrastruktury
pieszej. Likwiduje bowiem uskoki i nierówności jakie są problemem dla osób idących z wózkiem
dla dzieci oraz osób niepełnosprawnych.
Plusy tego rozwiązania:
a) widoczne przejście oraz przejazd, kierowca doskonale widzi osobę poruszającą się
b) poprawa bezpieczeństwa, kierowca z automatu zwalnia widząc takie rozwiązanie
c) dodatkowe połączenie rowerowe ze szkołą
b) możliwość rezygnacji tzw „krasnala”
Świdnik Miasto Dla Rowerów
Maciej Lubaś