W ramach „Mobilnego LOF” , który zakładał uprzywilejowanie transportu zbiorowego i wzmożenie ruchu rowerowego w Gminie Mełgiew, zaplanowano budowę 6,7 km infrastruktury rowerowej, której standardy są nie dla rowerzystów.
W ramach projektu w Gminie Mełgiew przy ul. Lubelskiej oraz Szkolnej powstanie 6,7 km infrastruktury pieszo-rowerowej o szerokości 2,5m.
Bedzie to ciąg pieszo-rowerowy z kostki brukowej niefazowanej zamiast nawierzchni asfaltowej. Odcinek ten jest ważny ponieważ łączy Lublin i Świdnik z trasą biegnącą do najdłuższego szlaku rowerowego Green Velo.
Z projektu wynika też brak ciągłości na niektórych skrzyżowaniach oraz przejściach dla pieszych, co w domyśle może skutkować tym, że będziemy musieli zsiadać z roweru i przeprowadzać rower podobnie jak na ul. Żwirki i Wigury.
Na całej długości są liczne zjazdy na posesje i w tych miejscach będą obniżenia infrastruktury dające jasny sygnał kierowcom, że to oni mają pierwszeństwo.
Dodatkowo na dużym odcinku znajdą się barierki, które będą odgradzały pieszych od rowu melioracyjnego w maksymalnych miejscach głębokości 1m.
Niestety to nie koniec rozczarowań. W ramach projektu staną wiaty rowerowe we Franciszkowie oraz w Mełgwi, pod którymi znajdziemy niebezpieczne wyrwikółka.
Wzdłuż całej inwestycji przy ul. Lubelskiej od strony miasta Świdnik zostanie wycięty ogromy szpaler drzew, który zapewnia zacienienie zarówno pieszym jak i osobom poruszającym się na rowerach.
Klaudia Waryszak-Lubaś
Świdnik Miasto Dla Rowerów