Koncepcja połączenia rowerowego – Zespołu Szkół nr 2 w Świdniku.

Koncepcja połączenia rowerowego
Share Button
Koncepcja połączenia Zespołu Szkół nr 2 w Świdniku.

mapa (od wieżowców)

 

—– droga dla rowerów o nawierzchni asfaltowej. Na zdjęciu widać że mieszkańcy i tak uczęszczają tą drogą. Plusy wzmocnienie transportu rowerowego w celu pokonywania drogi do szkoły

—– dopuszczenie ruchu rowerowego znakiem C16

—– ulica jednokierunkowa z kontraruchem

—– wyniesione przejście dla pieszych oraz przejazd rowerowy.
Przejście, które podnosi jezdnię do poziomu chodnika i działa jako próg zwalniający. Jeżeli jest
dobrze zaprojektowane, (tj. bez obniżeń na końcach) to poprawia także jakość infrastruktury
pieszej. Likwiduje bowiem uskoki i nierówności jakie są problemem dla osób idących z wózkiem
dla dzieci oraz osób niepełnosprawnych.
Plusy tego rozwiązania:
a) widoczne przejście oraz przejazd, kierowca doskonale widzi osobę poruszającą się
b) poprawa bezpieczeństwa, kierowca z automatu zwalnia widząc takie rozwiązanie
c) dodatkowe połączenie rowerowe ze szkołą
b) możliwość rezygnacji tzw „krasnala”

Lubartów - wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Widok wokół szkoły:
całość SP5

Świdnik Miasto Dla Rowerów
Maciej Lubaś